středa 17. dubna 2013

Hypotéka a její pojištění schopnosti splácet. Má to smysl ? II. část

Ptám se co tedy dělat ? Nějaké to pojištění by se přece hodilo. Mám manželku, děti, musím jezdit do práce a nehoda není náhoda, jak už se praví. Jedna veliká pravda tu je. Mít tohle riziko otevřené 20 – 30 let a myslet si, že se mi nic nestane, to je jen pro silné povahy. Mám rád jednoduchost.

Mám hypotéku jako ostatní v mém věku. Říká se nám Husákovy děti, někdo tvrdí střední třída táhnoucí ekonomiku, někdo nám říká ztracená generace, někdo z nás dělá dojné krávy. Jen nás moc a proto si všichni myslí, že nám budou tvrdit co je pro nás nejlepší. Hlavně když platíme a jsme ticho……

Neříkám, že můj model je něco extra, ale stojí za úvahu a porovnání. Abych řekl pravdu v době, kdy jsem si bral hypotéku to jinak ani nešlo. Hypotéka byla v počátcích své existence a pojistný produkt se kopíroval ze zahraničí, aby to mohlo frčet. Tenkrát to, co jsem potřeboval uměla jedna zahraniční pojišťovna a jedna česká (tedy možná). Potřeboval jsem profesionalitu a rychlost, ne být testovacím cílem a čekat zda to vyjde.

Mám tedy klasickou životní pojistku. Platím jednou ročně. Taky jsem podlehl, ale produkt je to jednoduchý a mám vše uvedeno přímo ve smlouvě. Nikoli tedy VOP, a další OP a sazebník a musí přijít likvidátor a kdesi cosi. Pro názornost uvedu příklad, kdy změním částky a data, aby neměl někdo příliš veliké oči. Pro porovnání to ale postačí.

Jsem pojištěn pro případ smrti nebo dožití konec pojištění 19.1.2034 částka 900 000 Kč, případ smrti následkem úrazu konec pojištění 19.1.2034 500 000 Kč, pojištění pro případ trvalého tělesného poškození následkem úrazu 1 000 000 Kč.

A to je pro mě jednoduchá matematika. Pokud získám bonus ve formě délky svého života a splatím mou hypotéku dostanu 900 000 Kč. Nedostanu bonus a umřu, pak manželka dostane 900 000 Kč (– zůstatek hypotéky). Umřu když se potkám na D1 s někým jiným manželka dostane 900 000 + 500 000 Kč (po odpočtu zůstatku hypotéky). Budu trvale poškozen, po splnění podmínek za mě budou platit hypotéku a něco málo dostanu.

A co za to platím ? 1960 Kč měsíčně, resp. jak jsem psal, mám jednu roční platbu. Mám srovnatelné pojištění jako je nyní nabízeno k úvěrům, ale s tím, že na rozdíl od ostatních za svých 1960 Kč měsíčně dostanu něco malého na důchod. Ostatní nedostanou nic. Mimochodem zářivé to důchodové reformě se budu věnovat příště.

Správný finanční poradce Vám dá nabídku nejen s pojištěním, ale ukáže Vám jak to vypadá bez pojištění a hlavně předem se zeptá jaké pojištění vůbec máte či nemáte. Strašně rádi totiž zdvojují produkty a vy jen platíte a platíte a platíte. Rozhodnutí je pak už jen na Vás a Vaší finanční situaci.

Cílem tohohle blogu je alespoň trochu lidem a zejména mojí generaci otevřít oči. Plaťte jen to, co je pro Vás výhodné a ne to o čem pár lidí řekne, že je to standard a nebo, že se to musí.

Žádné komentáře:

Okomentovat